Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται φέτος στις νέες τάσεις στην αυτοκίνηση.
Τα βλέμματα όλων είναι όμως στραμμένα στη νεοσύστατη εταιρεία Faraday Future, η οποία εξειδικεύεται στη μελέτη και ανάπτυξη οχημάτων χωρίς οδηγό.
«Όλοι περιμένουν πως και πως τι θα παρουσιάσει η Faraday Future, κάτι που αποδεικνύει και το ρόλο που παίζει πλέον η καινοτομία στην έκθεση. Ωστόσο αυτή είναι μόνο μία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που θα παρουσιάσουν τα πρότζεκτ τους στην CES» σημειώνει ο αμερικανός οικονομολόγος.
Σε κάθε περίπτωση η γενική τάση στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι μία: επενδύσεις στα αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης. Όλες οι παραδοσιακά ισχυρές αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν ήδη συστηματικά σε αυτόν τον τομέα. Όπως αναφέρει ο αμερικανός ειδικός, όσο προχωρά η τεχνολογία τόσο θα εμφανίζονται και νέες μορφές συνεργατικής επιχειρηματικότητας, όπως για παράδειγμα η κοινή χρήση ή ενοικίαση καινοτόμων οχημάτων, τα οποία για την ώρα κοστίζουν πολύ ακριβά.
Το τέλος του οδηγού;
Το στοίχημα στην αυτοκινητοβιομηχανία εστιάζεται στο κατά πόσο οι παραδοσιακοί κατασκευαστές θα καταφέρουν να αφομοιώσουν τις νέες τεχνολογίες.
Τα αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης ανοίγουν ένα ευρύ πεδίο καινοτομίας. Ακόμη και έξω από τη Silicon Valley.
«Οι παραδοσιακοί κολοσσοί, όπως η Μercedes, η VW και η Ford θα συνεχίσουν να καινοτομούν. Είτε εγκαινιάζοντας νέες συνεργασίες με μικρότερες εταιρείες που αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε την αυτοκίνηση είτε επενδύοντας οι ίδιες αυτόνομα σε νέες ιδέες», αναφέρει ο οικονομολόγος.
«Σίγουρα θα πάρει μερικές δεκαετίες ακόμη μέχρι το αυτοκίνητο χωρίς οδηγό να γίνει πραγματικότητα για το ευρύ κοινό.»
Προς το παρόν πολλές από τις εταιρείες που συμμετέχουν στην CES παρουσιάζουν συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, τα οποία κάνουν τη διαδικασία της οδήγησης πιο ασφαλή, πιο άνετη αλλά και πιο διασκεδαστική.
Όπως εκτιμούν εκπρόσωποι του κλάδου μέσα στα επόμενα πέντε με έξι χρόνια θα παρουσιαστούν τα πρώτα δείγματα γραφής αυτοματοποιημένων οχημάτων στην αγορά.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα τα δούμε και στους δρόμους.
Όπως επισημαίνει ο Σον Ντυμπραβάκ, το σημαντικό σε πρώτη φάση είναι να εξοικειωθούν οι ίδιοι οι καταναλωτές με την ιδέα ενός αυτοκινήτου χωρίς κλασικό τιμόνι αλλά και χωρίς οδηγό.
(Deutsche Welle)
- 1
- 2
News
ΔΙΑMADAKIA – Πάσχα edition: Τι λαμπάδα ήθελες και δεν πήρες ποτέ;
ΔΙΑMADAKIA – Πάσχα edition: Τι λαμπάδα ήθελες και δεν πήρες ποτέ; Τα ΔΙΑΜADAKIA, με τη Σοφία – Θεοδώρα Γιλτίζη, είναι εδώ για δεύτερη χρονιά
News
Viral το ρομπότ Sophia: «Έφαγε» τούμπα στη ΔΕΘ
Viral το ρομπότ Σοφία: «Έφαγε» τούμπα στη ΔΕΘ. Viral έχει γίνει η αναπάντεχη πτώση του γνωστού ρομπότ Sophia, το οποίο βρέθηκε στο χώρο της
News
Δημήτρης Κόκοτας: Αναπνέει χωρίς μηχανική υποστήριξη
Δημήτρης Κόκοτας: Αναπνέει χωρίς μηχανική υποστήριξη. Ο Δημήτρης Κόκοτας πλέον δεν έχει τεχνική υποστήριξη, αναπνέει μόνος του...
News
Eurovision 2024: Εντυπωσίασε η Μαρίνα Σάττι στην πρώτη πρόβα
Eurovision 2024: Εντυπωσίασε η Μαρίνα Σάττι στην πρώτη πρόβα. Η Μαρίνα Σάττι ερμήνευσε το "Zari" για πρώτη φορά στη σκηνή του διαγωνισμού της
News
Mad Radio Giveaway: Κέρδισε διπλές προσκλήσεις για την avant premiere του “Boy Kills World”
Mad Radio Giveaway: Κέρδισε διπλές προσκλήσεις για την avant premiere του "Boy Kills World". Το Mad Radio 106,2 σε στέλνει στην AVANT...
News
Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός: Τιμά την Ημέρα της μητέρας με μεγάλη ανοικτή συναυλία
Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός: Τιμά την Ημέρα της μητέρας με μεγάλη ανοικτή συναυλία. Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός (Ε.Ε.Σ.), στο πλαίσιο εορτασμού