Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται φέτος στις νέες τάσεις στην αυτοκίνηση.
Τα βλέμματα όλων είναι όμως στραμμένα στη νεοσύστατη εταιρεία Faraday Future, η οποία εξειδικεύεται στη μελέτη και ανάπτυξη οχημάτων χωρίς οδηγό.
«Όλοι περιμένουν πως και πως τι θα παρουσιάσει η Faraday Future, κάτι που αποδεικνύει και το ρόλο που παίζει πλέον η καινοτομία στην έκθεση. Ωστόσο αυτή είναι μόνο μία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που θα παρουσιάσουν τα πρότζεκτ τους στην CES» σημειώνει ο αμερικανός οικονομολόγος.
Σε κάθε περίπτωση η γενική τάση στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι μία: επενδύσεις στα αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης. Όλες οι παραδοσιακά ισχυρές αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν ήδη συστηματικά σε αυτόν τον τομέα. Όπως αναφέρει ο αμερικανός ειδικός, όσο προχωρά η τεχνολογία τόσο θα εμφανίζονται και νέες μορφές συνεργατικής επιχειρηματικότητας, όπως για παράδειγμα η κοινή χρήση ή ενοικίαση καινοτόμων οχημάτων, τα οποία για την ώρα κοστίζουν πολύ ακριβά.
Το τέλος του οδηγού;
Το στοίχημα στην αυτοκινητοβιομηχανία εστιάζεται στο κατά πόσο οι παραδοσιακοί κατασκευαστές θα καταφέρουν να αφομοιώσουν τις νέες τεχνολογίες.
Τα αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης ανοίγουν ένα ευρύ πεδίο καινοτομίας. Ακόμη και έξω από τη Silicon Valley.
«Οι παραδοσιακοί κολοσσοί, όπως η Μercedes, η VW και η Ford θα συνεχίσουν να καινοτομούν. Είτε εγκαινιάζοντας νέες συνεργασίες με μικρότερες εταιρείες που αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε την αυτοκίνηση είτε επενδύοντας οι ίδιες αυτόνομα σε νέες ιδέες», αναφέρει ο οικονομολόγος.
«Σίγουρα θα πάρει μερικές δεκαετίες ακόμη μέχρι το αυτοκίνητο χωρίς οδηγό να γίνει πραγματικότητα για το ευρύ κοινό.»
Προς το παρόν πολλές από τις εταιρείες που συμμετέχουν στην CES παρουσιάζουν συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, τα οποία κάνουν τη διαδικασία της οδήγησης πιο ασφαλή, πιο άνετη αλλά και πιο διασκεδαστική.
Όπως εκτιμούν εκπρόσωποι του κλάδου μέσα στα επόμενα πέντε με έξι χρόνια θα παρουσιαστούν τα πρώτα δείγματα γραφής αυτοματοποιημένων οχημάτων στην αγορά.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα τα δούμε και στους δρόμους.
Όπως επισημαίνει ο Σον Ντυμπραβάκ, το σημαντικό σε πρώτη φάση είναι να εξοικειωθούν οι ίδιοι οι καταναλωτές με την ιδέα ενός αυτοκινήτου χωρίς κλασικό τιμόνι αλλά και χωρίς οδηγό.
(Deutsche Welle)
- 1
- 2
News
Tα ΔΙΑMADAKIA πάνε στο Release Athens Festival 2025!
Tα ΔΙΑMADAKIA πάνε στο Release Athens Festival 2025! Τα ΔΙΑΜADAKIA, με τη Σοφία – Θεοδώρα Γιλτίζη, είναι εδώ και ψάχνουν για τα δικά σας…
News
Spill The Tea: O Damiano τοποθετήθηκε για την συμμετοχή του Ισραήλ στην Εurovision
Spill The Tea: O Damiano τοποθετήθηκε για την συμμετοχή του Ισραήλ στην Εurovision. Ο Ανδρέας Ζωίτσας σου έχει φτιάξει το τσαγάκι το καυτό!
MAD VMA2025 News
MAD VIDEO MUSIC AWARDS 2025 από την ΔΕΗ: Ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες για τη φετινή απονομή των βραβείων του μεγαλύτερου ελληνικού μουσικού θεσμού
MAD VIDEO MUSIC AWARDS 2025 από την ΔΕΗ: Ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες για τη φετινή απονομή των βραβείων του μεγαλύτερου ελληνικού μουσικού
News
«Λαμπρά Παράσιτα» του Philip Ridley
«Λαμπρά Παράσιτα» του Philip Ridley. Με τη σουρεαλιστική μαύρη κωμωδία του Philip Ridley «Λαμπρά Παράσιτα» κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο
News
Το Μουσείο Μαρία Κάλλας του Δήμου Αθηναίων εμπλουτίζει τη μόνιμη έκθεσή του
Το Μουσείο Μαρία Κάλλας του Δήμου Αθηναίων εμπλουτίζει τη μόνιμη έκθεσή του. Την περίοδο του Πάσχα, το Μουσείο Μαρία Κάλλας του Δήμου...
News
H Dj Myrophora καλεσμένη στο Talk To Mad
H Dj Myrophora καλεσμένη στο Talk To Mad. H Ilenia Williams υποδέχεται στην παρέα της την Dj Myrophora! Πως αποφάσισε να ασχοληθεί με την...