Ούτε η λίστα, ούτε η αποφασιστικότητα για συγκεκριμένη αγορά ενός και μόνο ρούχου σώζει. Οταν μπει κανείς σε κατάστημα– με την προϋπόθεση βέβαια ότι το «σηκώνει» η τσέπη του- το πιο πιθανό είναι να αγοράσει περισσότερα από όσα ήθελε όταν αποφάσισε να βγει από το σπίτι του.
Γιατί συμβαίνει αυτό;
Εχουν και οι επιχειρηματίες τα μυστικά τους. Γιατί υπάρχει ολόκληρη… επιστήμη για το πώς μπορούν να κάνουν τους καταναλωτές να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα, δελεάζοντάς τους με μουσική, χρώματα και τη στρατηγική τοποθέτησης των εμπορευμάτων στο κατάστημα. Σύμφωνα με το Business Insider, αυτά είναι 15 από τα τρικ που επιστρατεύουν:
Η μεγάλη επιγραφή «Εκπτώσεις» κάνει τον κόσμο να μπει στο μαγαζί, όπου τελικά μπορεί να ψωνίσει αντικείμενα που δεν έχουν έκπτωση.
Το καροτσάκι σχεδιάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’30, προκειμένου οι καταναλωτές να κάνουν περισσότερες αγορές, πιο εύκολα.
Στα σούπερ μάρκετ, τμήματα όπως εκείνα με τα λουλούδια και τα φρεσκοψημένα προϊόντα είναι κοντά στην είσοδο, ώστε ο καταναλωτής να βρεθεί μπροστά τους όταν το καρότσι του είναι ακόμη άδειο και έχει καλή διάθεση.
Ενας ακόμη λόγος είναι ότι η δελεαστική μυρωδιά από τα λουλούδια ή τα αρτοποιήματα ενεργοποιούν τους σιελογόνους αδένες, κάτι που κάνει πιο πιθανές τις παρορμητικές αγορές.
Επίσης, τα σούπερ μάρκετ κρύβουν τα γαλακτοκομικά και άλλα βασικά προϊόντα στο πίσω μέρος, αναγκάζοντας τον καταναλωτή να διασχίσει ολόκληρο το κατάστημα για να τα βρει.
Μόλις ο καταναλωτής αρχίσει να περπατά στο λαβύρινθο με τα ράφια, πηγαινοέρχεται μέσα σε αυτόν χωρίς να αποκλίνει.
Ο,τι θέλει να προωθήσει το κατάστημα, τοποθετείται στο ύψος των ματιών. Τα αντικείμενα που θέλουν να πουλήσουν περισσότερο, βρίσκονται στο τέλος των ραφιών.
Υπάρχει βέβαια και το ύψος των ματιών των παιδιών, όπου τοποθετούνται παιχνίδια, γλυκά και ό,τι άλλο θα έκανε έναν πιτσιρικά να παρακαλά τη μητέρα του για να το αγοράσει.
Μέσα στα καταστήματα υπάρχουν συχνά «σταθμοί» τοποθετημένοι ώστε να κόβουν την ταχύτητα του καταναλωτή, ενώ μπροστά στα μάτια του παρουσιάζονται νέα προϊόντα.
Ερευνες έχουν δείξει ότι το άγγιγμα των αντικειμένων αυξάνει την πιθανότητα της αγοράς, οπότε τα καταστήματα κάνουν εύκολη την πρόσβαση στα εμπορεύματα.
Τα χρώματα επίσης επηρεάζουν τους αγοραστές. Τα ζεστά χρώματα, όπως το κόκκινο, το πορτοκαλί και το κίτρινο «τραβούν» τον κόσμο στο μαγαζί, ενώ μέσα σε αυτό το μπλε και το πράσινο τους κάνουν να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα.
Η αργή μουσική επίσης κάνει τους καταναλωτές πιο ανοιχτοχέρηδες, αφού τους χαλαρώνει. Η δυνατή μουσική τους κάνει να κινούνται γρήγορα στο κατάστημα και δεν επηρεάζει τις αγορές, ενώ η κλασική τους οδηγεί στα πιο ακριβά αντικείμενα.
Το μέγεθος του καταστήματος έχει σημασία. Στα μέρη με πολύ κόσμο, οι καταναλωτές ψωνίζουν για λιγότερη ώρα και αγοράζουν λιγότερα, καθώς δεν νιώθουν άνετα.
Πέρα από τις εκπτώσεις, με τις προσφορές για περιορισμένο χρονικό διάστημα τα καταστήματα αυξάνουν την ανάγκη του καταναλωτή να κάνει μία αγορά.
Το πιο επικερδές σημείο ενός καταστήματος είναι κοντά στο ταμείο. Εκεί συνήθως μπαίνουν τα γλυκά και τα περιοδικά, τα οποία τους βάζουν σε πειρασμό ενώ περιμένουν στην ουρά.
News
Τα 10 πιο περίεργα Χριστουγεννιάτικα έθιμα στο κόσμο
Τα 10 πιο περίεργα Χριστουγεννιάτικα έθιμα στο κόσμο. Κάθε χώρα την περίοδο των Χριστουγέννων έχει τον δικό της μοναδικό τρόπο να γιορτάζει
News
4+1 σειρές της ελληνικής τηλεόρασης που αγάπησαν τα Χριστούγεννα
4+1 σειρές της ελληνικής τηλεόρασης που αγάπησαν τα Χριστούγεννα. Είτε βγεις, είτε όχι, αυτά τα Χριστούγεννα θα είναι μοναδικά! Και πως να
MadWalk 2024 News
Οι stars του MadWalk 2024 by Three Cents στα ΔΙΑΜADAKIA
Οι stars του MadWalk 2024 by Three Cents στα ΔΙΑΜADAKIA. Τα ΔΙΑΜADAKIA, με τη Σοφία – Θεοδώρα Γιλτίζη, έκαναν έφοδο και στο MadWalk 2024 by
News
Πρωτότυπες εκπαιδευτικές δράσεις στο Χριστουγεννιάτικο Χωριό της Περιφέρειας Αττικής
Πρωτότυπες εκπαιδευτικές δράσεις στο Χριστουγεννιάτικο Χωριό της Περιφέρειας Αττικής. Έχετε βαδίσει ποτέ σε υδάτινο μονοπάτι μέσα στην πόλη
News
Tο Speedcat, το νέο IT sneaker, έφτασε στην Ελλάδα και η Puma το γιόρτασε με το Sneaker10
Tο Speedcat, το νέο IT sneaker, έφτασε στην Ελλάδα και η Puma το γιόρτασε με το Sneaker10. Την Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου, το Sneaker10 στην Ερμού
News
Πώς γιορτάζονται τα Χριστούγεννα σε όλη την Ελλάδα;
Πώς γιορτάζονται τα Χριστούγεννα σε όλη την Ελλάδα; Τα Χριστούγεννα είναι μία ευκαιρία να συναντήσουμε φίλους και συγγενείς, να γιορτάσουμε..