Πανελλήνιες 2018: Αυτές είναι οι απαντήσεις στην Έκθεση

απαντήσεις στην Έκθεση σωστές απαντήσεις στο θέμα της Έκθεσης

Α1. Το κείμενο αναφέρεται στη σύγκριση της παιδείας και της εκπαίδευσης. Οι δύο όροι, αν και χρησιμοποιούνται ως συνώνυμοι, απέχουν νοηματικά και πρακτικά. Ειδικότερα, η έννοια της
παιδείας ενυπάρχει στους αρχαίους τραγικούς ως «τροφή και ανατροφή». Εξελίσσεται στους αρχαίους φιλοσόφους σε αρετή ή συνδυάζεται με την παιδική ηλικία, διαφοροποιούμενη από την εκπαίδευση, που συνάδει με τη διδασκαλία και την άσκηση. Αντιμετωπίζοντας, όμως, τις έννοιες μη ευκαιριακά, παρατηρείται η συνεργατική τους σχέση, καθώς και οι δύο στοχεύουν στη μάθηση και στη θεσμοθετημένη γνώση. Αυτή, μάλιστα, κάποιες φορές γίνεται ιδιωτικά και εξαρτάται από την κοινωνική και οικονομική δυνατότητα των δεκτών. Η υπολανθάνουσα διαφοροποίησή τους, τέλος, βρίσκεται στην προαιρετική και ελεύθερη λειτουργία της παιδείας, σε αντίθεση με την υποχρεωτική πρακτική της εκπαίδευσης.

Β1. Λάθος, λάθος, σωστό, λάθος, σωστό

Β2. β) Ωστόσο: αντίθεση

επομένως: συμπέρασμα

προκειμένου: σκοπός

Που πάει να πει: επεξήγηση

κυρίως: έμφαση

Β3α. ανιχνεύονται: εντοπίζονται

συνάπτεται: συνδυάζεται, συνδέεται

εμφανίζεται: παρουσιάζεται

συντελεστών: παραγόντων

προφανείς: αυτονόητες, ξεκάθαρες

β. αναβαθμίζεται: υποβαθμίζεται

μεταγενέστερη: προγενέστερη

επιτρέπουν: αποτρέπουν, απαγορεύουν

ιδιωτική: δημόσια

διαφορές: ομοιότητες

Β4. α. Ρήματα παθητικής φωνής: εναλλάσσονται, ανιχνεύονται, αναβαθμίζεται, αναδεικνύεται, θεωρείται, συνάπτεται

β. Η παθητική φωνή φανερώνει ότι το υποκείμενο δέχεται μια ενέργεια. Στην πρώτη παράγραφο του κειμένου η παθητική φωνή κυριαρχεί και μάλιστα συνδυάζεται με το γ΄ενικό και πληθυντικό πρόσωπο συμβάλλοντας στη διαμόρφωση επίσημου, τυπικού ουδέτερου και απρόσωπου ύφους, προσδίδοντας έτσι αντικειμενικότητα στο κείμενο.

Δες τις απαντήσεις και το σχολιασμό θεμάτων Ν. Γλώσσας από το Ακαδημαϊκό τμήμα των φροντιστηρίων “Πουκαμισάς” εδώ!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *