Πανικός με Beat (πρώην Taxibeat) και Uber: Θα σταματήσουν να λειτουργούν στην Ελλάδα; – Τι προβλέπει νέος νόμος

Ριζικές αλλαγές στην αγορά ταξί προωθεί το προσχέδιο νόμου του υπουργείου Μεταφορών, με το οποίο ουσιαστικά καταργούνται οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες και εφαρμογές (applications), μέσω των οποίων καλούμε ταξί από το 2011.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα» με το νομοσχέδιο επιχειρείται η κατάργηση της υπηρεσίας της μίσθωσης αυτοκινήτου με οδηγό από τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, ενώ προβλέπεται, επίσης, η σύναψη συμβάσεων τριετούς διάρκειας μεταξύ των εταιρειών των διαδικτυακών εφαρμογών και των αυτοκινητιστών ταξί.

Πρακτικά, το νομοσχέδιο θέτει περιορισμούς, οι οποίοι στερούν μεγάλο μέρος της ευελιξίας την οποία παρέχουν εταιρείες τύπου Beat (πρώην Taxibeat), ενώ εξομοιώνει με την Uber τις εταιρείες τύπου Beat και τα ραδιοταξί.

Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες που έχουν ήδη αναπτύξει τις συγκεκριμένες εφαρμογές, με το νομοσχέδιο του Σπίρτζη θα πρέπει να μετατραπούν σε ολοκληρωμένες επιχειρήσεις παροχής μεταφορικού έργου, ενώ σήμερα λειτουργούν μόνο ως «διαμεσολαβητές».

Αρχικά θεωρήθηκε ότι το νομοσχέδιο θα δυσκολέψει τη λειτουργία της αμερικανικής Uber, που συνεργάζεται κυρίως με αυτοαπασχολούμενους οδηγούς. Ωστόσο, στο στόχαστρο των προωθούμενων ρυθμίσεων μπαίνουν και οι άλλες εφαρμογές ταξί που στηρίζονται στη συνεργασία με τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως, όπως η γνωστή εταιρεία Beat (πρώην Taxibeat), η οποία δημιουργήθηκε από Ελληνες και πρόσφατα εξαγοράστηκε από τη γερμανική Daimler.

 

Πώς απαντά η Beat

Την πρόθεσή του να προσφύγει στο αρμόδιο όργανο, όποιο και αν είναι αυτό, κατά της νομοθετικής ρύθμισης που προωθεί το υπουργείο Υποδομών εκφράζει ανοιχτά ο επικεφαλής της Beat (ιδρυτής της Taxibeat) Νίκος Δρανδάκης. Κάνει λόγο για ευθεία επίθεση στο μοντέλο που δημιούργησε και εκτιμά πως το σχέδιο νόμου που ετοιμάζει το Υπουργείο Μεταφορών επιδιώκει την κατάργηση του ενώ προσθέτει με νόημα: «Αγνοούμε ποιο είναι το πρόβλημα που λύνει».

«Η όλη φιλοσοφία του νομοσχεδίου που μας μετατρέπει σε μεταφορικές εταιρείες περιορίζει σημαντικά τη δυνατότητα δράσης που έχουμε» εξηγεί στην «Καθημερινή» ο κ. Δρανδάκης.

Σημειώνεται, επίσης, ότι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των διαδικτυακών εταιρειών είναι ότι προσφέρουν τη δυνατότητα αξιολόγησης του οδηγού και οι υποψήφιοι πελάτες έχουν πρόσβαση στα σχόλια των υφιστάμενων επιβατών. Σήμερα η Beat συνεργάζεται με 8.000 οδηγούς στην Αθήνα και εμφανίζει ανάπτυξη περίπου 8% σε μηνιαία βάση. Πρέπει να σημειωθεί βέβαια ότι το μεγαλύτερο μέρος (80%-90%) της δραστηριότητας της εταιρείας είναι εκτός Ελλάδος, ωστόσο ο κ. Δρανδάκης δεν παρέλειψε να επισημάνει στην «Καθημερινή» ότι «η ελληνική αγορά μας ενδιαφέρει για συναισθηματικούς και επιχειρηματικούς λόγους».

Φυσικά, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξί, Θύμιου Λυμπερόπουλου, πανηγυρίζει για το νομοσχέδιο πλέκοντας το εγκώμιο του υπουργού Χρήστου Σπίρτζη, σε ανάρτησή του στην επίσημη ιστοσελίδα του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ατικής (ΣΑΤΑ)…

Ιδού, ο Θύμιος που χαίρεται:

Παράλληλα, έχει ξεκινήσει καμπάνια υποστήριξης στο Beat “όπως το αγαπήσαμε”, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το petition. Δείτε τη στην επόμενη σελίδα, καθώς και πόσοι την έχουν υπογράψει.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *