Εξαιρετικό: Δείτα τα υπέροχα γκράφιτι του Banksy στη βομβαδισμένη Παλαιστίνη!

Όσοι κάνουν γκραφίτι λένε και ξέρουν, πως τα “κομμάτια” είναι εναρμονισμένα με το περιβάλλον στο οποίο εντάσσονται. Αυτή είναι άλλωστε και η λογική της “ζωγραφικής” τέχνης του δρόμου. Ο Banksy είναι ένας παγκοσμίως αναγνωρίσιμος καλλιτέχνης μέσα από τα έργα του και μόνο, μιας και ποτέ δεν έχει αποκαλύψει την πραγματική του ταυτότητα, ή το πρόσωπο του.

Η δουλειά του αποδεικνύει πως η αναγνώριση δεν είναι αναγκαίο να ταυτίζεται με το πρόσωπο, την εικόνα, το “image” διαμέσου των ΜΜΕ αλλά σχετίζεται με την ουσία του ίδιου του έργου. Όλα τα έργα του Βρετανού εναρμονίζονται με το περιβάλλον στο οποίο τοποθετούνται και μιλάνε για αυτό σχολιάζοντας την επικαιρότητα και τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες σε κάθε χώρα που επισκέπτεται. Είτε αυτό γίνεται στη χώρα μας, είτε στις ΗΠΑ.

Ο Banksy κατάφερε να βρει τις κατάλληλες διασυνδέσεις και να μπει στην πολύπαθη λωρίδα της Γάζας μέσα από τα υπόγεια τούνελ. Μίλησε με τους Παλαιστίνιους λίγους μήνες μετά τους βομβαρδισμούς, βιντεοσκόπησε πλάνα και χτύπησε τα έργα του σε μισογκρεμισμένους τοίχους. Το αποτέλεσμα μας δίνει μια εικόνα του σήμερα στην περιοχή, μετά τον θάνατο 2.200 Παλαιστινίων, την ώρα που οι επιζώντες προσπαθούν να οικοδομήσουν από την αρχή τη ζωή τους πάνω στα χαλάσματα.

Ανάμεσα στα έργα του είναι και εκείνο που “βαφτίστηκε” από τον καλλιτέχνη, “Bomb Damage” και απεικονίζει την μυθολογική Νιόβη από την ιστορία της οποίας και εμπνεύστηκε. Στην ελληνική μυθολογία, η Νιόβη, βασίλισσα της Θήβας, είχε 14 παιδιά και τυραννούσε την Λητώ που είχε μόνο δύο τον Απόλλωνα και την Άρτεμη. Και έτσι η Λητώ έστειλε τα παιδιά της να σκοτώσουν τα παιδιά της Νιόβης.

Σε άλλο γκραφίτι υπάρχει και το κεντρικό μήνυμα του Βρετανού:

“Όταν “νίπτει κανείς τας χείρας του” στη μάχη μεταξύ ισχυρού και αδυνάμου, παίρνει το μέρος του δυνατού. Δεν παραμένει ουδέτερος”.

Το δεύτερο του μήνυμα, είναι ακόμα πιο σκληρό:

“Gaza is often described as ‘the world’s largest open air prison’ because no one is allowed to enter or leave. But that seems a bit unfair to prisons — they don’t have their electricity and drinking water cut off randomly almost everyday.”

“Η Γάζα περιγράφεται σαν η μεγαλύτερη ανοιχτή φυλακή του κόσμου. Κανείς δεν επιτρέπεται να μπει ή να φύγει. Παρόλα αυτά, η παραπάνω διαπίστωση αδικεί τις φυλακές. Στις φυλακές δεν κόβουν το ρεύμα και το πόσιμο νερό για τους τρόφιμους σε σχεδόν καθημερινή βάση”.

Τέλος, σε ακόμα ένα γκραφίτι απεικονίζεται ένα γατάκι. “Κανείς δεν ασχολείται πια με την πολιτική, όλοι κάνουμε like σε φωτογραφίες με γατάκια”, εξηγεί ο Banksy.

Δείτε τις υπέροχες δημιουργίες του:

iwwoh gz_nc_04-2 gz_nc_04-3 gz_03aatwt-2 gz_nc_03-2 gz_nc_01 gz_nc_02

Πηγή.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *