Όσοι κάνουν γκραφίτι λένε και ξέρουν, πως τα “κομμάτια” είναι εναρμονισμένα με το περιβάλλον στο οποίο εντάσσονται. Αυτή είναι άλλωστε και η λογική της “ζωγραφικής” τέχνης του δρόμου. Ο Banksy είναι ένας παγκοσμίως αναγνωρίσιμος καλλιτέχνης μέσα από τα έργα του και μόνο, μιας και ποτέ δεν έχει αποκαλύψει την πραγματική του ταυτότητα, ή το πρόσωπο του.
Η δουλειά του αποδεικνύει πως η αναγνώριση δεν είναι αναγκαίο να ταυτίζεται με το πρόσωπο, την εικόνα, το “image” διαμέσου των ΜΜΕ αλλά σχετίζεται με την ουσία του ίδιου του έργου. Όλα τα έργα του Βρετανού εναρμονίζονται με το περιβάλλον στο οποίο τοποθετούνται και μιλάνε για αυτό σχολιάζοντας την επικαιρότητα και τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες σε κάθε χώρα που επισκέπτεται. Είτε αυτό γίνεται στη χώρα μας, είτε στις ΗΠΑ.
Ο Banksy κατάφερε να βρει τις κατάλληλες διασυνδέσεις και να μπει στην πολύπαθη λωρίδα της Γάζας μέσα από τα υπόγεια τούνελ. Μίλησε με τους Παλαιστίνιους λίγους μήνες μετά τους βομβαρδισμούς, βιντεοσκόπησε πλάνα και χτύπησε τα έργα του σε μισογκρεμισμένους τοίχους. Το αποτέλεσμα μας δίνει μια εικόνα του σήμερα στην περιοχή, μετά τον θάνατο 2.200 Παλαιστινίων, την ώρα που οι επιζώντες προσπαθούν να οικοδομήσουν από την αρχή τη ζωή τους πάνω στα χαλάσματα.
Ανάμεσα στα έργα του είναι και εκείνο που “βαφτίστηκε” από τον καλλιτέχνη, “Bomb Damage” και απεικονίζει την μυθολογική Νιόβη από την ιστορία της οποίας και εμπνεύστηκε. Στην ελληνική μυθολογία, η Νιόβη, βασίλισσα της Θήβας, είχε 14 παιδιά και τυραννούσε την Λητώ που είχε μόνο δύο τον Απόλλωνα και την Άρτεμη. Και έτσι η Λητώ έστειλε τα παιδιά της να σκοτώσουν τα παιδιά της Νιόβης.
Σε άλλο γκραφίτι υπάρχει και το κεντρικό μήνυμα του Βρετανού:
“Όταν “νίπτει κανείς τας χείρας του” στη μάχη μεταξύ ισχυρού και αδυνάμου, παίρνει το μέρος του δυνατού. Δεν παραμένει ουδέτερος”.
Το δεύτερο του μήνυμα, είναι ακόμα πιο σκληρό:
“Gaza is often described as ‘the world’s largest open air prison’ because no one is allowed to enter or leave. But that seems a bit unfair to prisons — they don’t have their electricity and drinking water cut off randomly almost everyday.”
“Η Γάζα περιγράφεται σαν η μεγαλύτερη ανοιχτή φυλακή του κόσμου. Κανείς δεν επιτρέπεται να μπει ή να φύγει. Παρόλα αυτά, η παραπάνω διαπίστωση αδικεί τις φυλακές. Στις φυλακές δεν κόβουν το ρεύμα και το πόσιμο νερό για τους τρόφιμους σε σχεδόν καθημερινή βάση”.
Τέλος, σε ακόμα ένα γκραφίτι απεικονίζεται ένα γατάκι. “Κανείς δεν ασχολείται πια με την πολιτική, όλοι κάνουμε like σε φωτογραφίες με γατάκια”, εξηγεί ο Banksy.
Δείτε τις υπέροχες δημιουργίες του:
Πηγή.
News
Maestro: Κυκλοφόρησε το trailer της τρίτης σεζόν
Maestro: Κυκλοφόρησε το trailer της τρίτης σεζόν. H πολυαναμενόμενη τρίτη σεζόν της σειράς του MEGA, «Maestro», πλησιάζει. Η ελληνική παραγωγή
News
Γιώργος Σαμπάνης: Το ανατρεπτικό music video «Ψυχή Με Ψυχή» που μιλά για τη μοναξιά
Γιώργος Σαμπάνης: Το ανατρεπτικό music video «Ψυχή Με Ψυχή» που μιλά για τη μοναξιά. Ο Γιώργος Σαμπάνης παρουσιάζει τη νέα επιτυχία του «Ψυχή
News
Life Project: Tο πρόγραμμα του σημαντικότερο event αυτογνωσίας
Life Project: Tο πρόγραμμα του σημαντικότερο event αυτογνωσίας. Όπως ακριβώς σωστά προέβλεψε πριν από 50 χρόνια στο βιβλίο του «Future Schock»
News
Γιάννης Γρόσης: Κυκλοφόρησε το νέο του single «Επειγόντως»
Γιάννης Γρόσης: Κυκλοφόρησε το νέο του single «Επειγόντως». Ο Γιάννης Γρόσης, ο τάχιστα ανερχόμενος λαϊκός τραγουδιστής, συνεχίζει τα.....
News
UNDERWONDER: Βραβείο για τη σειρά ντοκιμαντέρ στο Chania Film Festival
UNDERWONDER: Βραβείο για τη σειρά ντοκιμαντέρ στο Chania Film Festival. H σειρά ντοκιμαντέρ UnderWonder βραβεύτηκε στο 12ο Κινηματογραφικό...
News
Stan: Το νέο του τραγούδι «Εντελώς Τυπικά» ενσαρκώνει τις πτυχές του έρωτα μέσα από κάθε νότα
Stan: Το νέο του τραγούδι «Εντελώς Τυπικά» ενσαρκώνει τις πτυχές του έρωτα μέσα από κάθε νότα. Ο Stan επιστρέφει με ένα πραγματικά δυναμικό