Η τεχνολογία και οι αεροπορικές μεταφορές είναι στενά αλληλένδετες. Από τα συστήματα ασφάλειας στα αεροδρόμια, μέχρι τους κανόνες χρήσεις ηλεκτρονικών συσκευών κατά τη διάρκεια μιας πτήσεις, το τι συμβαίνει με τα απόβλητα από τις τουαλέτες του αεροσκάφους και άλλα πολλά.
Όποιος αναζητά απαντήσεις σε αυτά και ακόμη περισσότερα ερωτήματα μπορεί να τις βρει, σύμφωνα με τον αρθρογράφο Justin Guariglia της International Herald Tribune, στο βιβλίο του Patrick Smith «Cockpit Confidential», ο οποίος είναι πιλότος και blogger.
Μέσα από αυτό μπορεί κανείς να καταλάβει καλύτερα την… ψυχολογία του επιβάτη ενός αεροσκάφους.
Ο Guariglia παραθέτει μερικά χαρακτηριστικά αποσπάσματα:
«Με τρομοκρατεί η ιδέα με τα κενά αέρος. Έχω λόγο να φοβάμαι;»
Απάντηση: Όχι. Ένα αεροσκάφος δε μπορεί να… αναποδογυρίσει ή να μπει σε μια δίνη ή να αλλάξει εντελώς πορεία ακόμη και από ένα πολύ ισχυρό ρεύμα αέρα. Οι συνθήκες μπορεί να προκαλούν αίσθημα δυσφορίας, όμως το αεροσκάφος δε θα συντριβεί.
«Αν χαλάσουν όλοι οι κινητήρες του αεροσκάφους, μπορεί αυτό να πραγματοποιήσει προσγείωση;»
Απάντηση: Ναι. Οι προοπτικές καταστροφής είναι τόσες όσες κι αν θα έσβηνε η μηχανή ενός αυτοκινήτου όταν αυτό κινείται σε κατηφόρα. Όπως θα συνέχιζε να κινείται το αυτοκίνητο, έτσι μπορεί να συνεχίσει και το αεροπλάνο.
«Γνωρίζω ότι τα αεροσκάφη έχουν τη δυνατότητα να απαλλάσσονται από καύσιμα. Αυτό γίνεται για να ελαφρύνει το φορτίο κατά την προσγείωση;»
Απάντηση: Ναι. Για διάφορους λόγους, με πιο προφανές το γεγονός ότι η προσγείωση ασκεί μεγαλύτερη πίεση στην άτρακτο απ’ ό,τι η απογείωση.
(Ο Smith ωστόσο διευκρινίζει ότι μόνο τα μεγάλα αεροσκάφη έχουν αυτή τη δυνατότητα, όπως τα: 747, 777, A340 και A330. Τα 737, A320, ή ένα RJ δε μπορούν. Αυτά τα μικρότερα συνήθως κάνουν περισσότερους κύκλους μέχρι να κάψουν τα επιπλέον καύσιμα ή αν χρειαστεί να προσγειωθούν με υπέρβαρο).
«Τι θα συμβεί αν χτυπήσει το αεροσκάφος κεραυνός;»
Απάντηση: Τίποτα. Η ενέργεια αποφορτίζεται περνώντας μέσα από το αλουμινένιο «δέρμα» του αεροσκάφους, το οποίο είναι πολύ καλός αγωγός του ηλεκτρισμού.
«Τι συμβαίνει με τα απόβλητα από τις τουαλέτες; Απορρίπτονται κατά τη διάρκεια της πτήσης;»
Απάντηση: Όχι. Δεν υπάρχει κάποιος τρόπος για να συμβεί αυτό. Τα απόβλητα αποθηκεύονται και μετά το τέλος της πτήσης έρχεται ειδικό όχημα και τα καθαρίζει.
«Μπορούν τα σύγχρονα, εμπορικά αεροσκάφη να πετούν μόνα τους;»
Απάντηση: Κατηγορηματικά όχι. Ένα αεροσκάφος μπορεί να πετάξει μόνο του, όσο μπορούν τα σύγχρονα ρομποτικά μηχανήματα ιατρικής να εκτελέσουν ένα χειρουργείο μόνα τους. Ο αυτόματος πιλότος είναι ένα εργαλείο, όμως πρέπει να του λες τι να κάνει, πότε να το κάνει και πώς να το κάνει.
«Σε τι εξυπηρετούν κανόνες όπως το να είναι τα παράθυρα ανοιχτά, οι καρέκλες σε όρθια θέση, τα τραπεζάκια κλειστά και τα φώτα σβηστά κατά τη διάρκεια της απογείωσης και προσγείωσης;»
Απάντηση: Το τραπεζάκι πρέπει να είναι ασφαλισμένο έτσι ώστε σε περίπτωση ξαφνικής πρόσκρουσης ή απότομης επιβράδυνσης να μην τραυματιστείτε. Η κλίση του καθίσματος προσφέρει καλύτερη πρόσβαση στο διάδρομο ενώ διατηρεί το σώμα σας στην πιο ασφαλή θέση. Το άνοιγμα των κλείστρων από τα παράθυρα βοηθά τις αεροσυνοδούς να ελέγχουν εξωτερικούς κινδύνους όπως φωτιά ή χαλάσματα που θα μπορούσαν να δυσχεράνουν μια έκτακτη εκκένωση του αεροσκάφους. Το σβήσιμο των φώτων εξυπηρετεί τους ίδους λόγους.
«Αληθεύει το γεγονός ότι οι πιλότοι μειώνουν τα επίπεδα οξυγόνου έτσι ώστε να κρατούν υπάκουους τους επιβάτες;»
Απάντηση: Όχι.
«Μπορεί κάποιος τρελός να ανοίξει τις πόρτες του αεροσκάφους κατά τη διάρκεια της πτήσης;»
Απάντηση: Όχι. Αυτό δε μπορεί να συμβεί γιατί η πίεση της καμπίνας δεν το επιτρέπει.
«Υπάρχει κίνδυνος από τα κινητά τηλέφωνα και τις ηλεκτρονικές συσκευές στις πτήσεις;»
Απάντηση: Εξαρτάται. Τα λαπτοπ πρέπει να είναι κλειστά κατά τη διάρκεια προσγείωσης και απογείωσης για να μην μετατραπούν σε… «βλήματα» σε περίπτωση πρόσκρουσης ή απότομης επιβράδυνσης. Σε ό,τι αφορά τις ταμπλέτες και τα e-books είναι δύσκολο να πάρει κανείς σοβαρά μια απαγόρευση, όταν πολλοί πιλότοι τα χρησιμοποιούν στο πιλοτήριο. Οι αρμόδιες υπηρεσίες των ΗΠΑ εξετάζουν το ενδεχόμενο ελάφρυνσης των κανονισμών για τις συγκεκριμένες συσκευές.
Όσο για τα κινητά τηλέφωνα, εκτιμώ ότι δεν είναι λίγοι εκείνοι οι επιβάτες που τα έχουν ξεχάσει ανοιχτά κατά τη διάρκεια μιας πτήσης. Οπότε αν αυτό ήταν μια συνταγή… καταστροφής, θα είχαμε περισσότερα αποδεικτικά στοιχεία μέχρι τώρα.
News
Το ΟΚ! με τον Θέμη Γεωργαντά, επέστρεψε!
Το ΟΚ! με τον Θέμη Γεωργαντά, επέστρεψε! Η μακροβιότερη μουσική εκπομπή στην ελληνική τηλεόραση επιστρέφει ανανεωμένη! Το "OK!" είναι μία
News
Mad Giveaway: Pizza Fan @Mad Radio 106,2
Mad Giveaway: Pizza Fan @Mad Radio 106,2. OPOI ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ «PIZZA FUN @ MAD RADIO 106,2 ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΟΥΜΠΑΝΟΣ»A. Εισαγωγή
News
Θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ: «Ποιος ανακάλυψε την Αμερική» της Χρύσας Σπηλιώτη
Θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ: «Ποιος ανακάλυψε την Αμερική» της Χρύσας Σπηλιώτη. Το βραβευμένο και μεταφρασμένο σε 7 γλώσσες, έργο της Χρύσας Σπηλιώτη...
News
Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός: Παρέδωσε τεράστια ανθρωπιστική βοήθεια στον Ερυθρό Σταυρό του Λιβάνου
Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός: Παρέδωσε τεράστια ανθρωπιστική βοήθεια στον Ερυθρό Σταυρό του Λιβάνου. Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός, πιστός πάντα
News
Λαμπερό ρεβεγιόν με τον Χρήστο Μάστορα και τις ΜΕΛΙSSES στο Χριστουγεννιάτικο Χωριό της Περιφέρειας Αττικής
Λαμπερό ρεβεγιόν με τον Χρήστο Μάστορα και τις ΜΕΛΙSSES στο Χριστουγεννιάτικο Χωριό της Περιφέρειας Αττικής. Με μια μεγάλη εορταστική...
News
Μελομακάρονα vs Κουραμπιέδες: Η ιστορία πίσω από τα δυο παραδοσιακά Χριστουγεννιάτικα γλυκά
Μελομακάρονα vs Κουραμπιέδες: Η ιστορία πίσω από τα δυο παραδοσιακά Χριστουγεννιάτικα γλυκά. Μελομακάρονα vs Κουραμπιέδες: Είτε τους...