1ο MAD FORUM 2025: Παραβατικότητα, Νέα Μέσα, Cancel Culture και Digital Trends

Μια σύνθετη Πραγματικότητα πίσω από τίτλους

To 1o MAD FORUM 2025 φιλοξένησε έναν ανοιχτό διάλογο για σύγχρονα θέματα που προβληματίζουν την ελληνική κοινωνία. Μεταξύ αυτών, την νεανική παραβατικότητα που παραμένει ένα κρίσιμο και επίκαιρο ζήτημα, συχνά απασχολώντας την κοινωνία και τα Mέσα Eνημέρωσης με τίτλους όπως «Άγρια η νεανική παραβατικότητα» ή «Το κύμα της βίας μεγαλώνει». Παρόλο που οι τίτλοι αυτοί μπορεί να είναι σοκαριστικοί, είναι σημαντικό να αναλύσουμε τα δεδομένα προσεκτικά και να αναρωτηθούμε αν δημιουργούν περισσότερη ανησυχία από ό,τι απαιτεί η πραγματικότητα.

Από το 2014 έως το 2022, παρατηρήθηκε αύξηση 60% στις υποθέσεις ανηλίκων εγκληματιών, κυρίως για εφήβους 13-17 ετών. Παρά τη συνολική αύξηση της βίας, η εγκληματικότητα των νέων ως ποσοστό του συνόλου των εγκλημάτων παραμένει σταθερή ή και μειωμένη. Aνησυχητικό είναι και το γεγονός ότι το 93% των εγκλημάτων που διαπράττουν οι ανήλικοι αφορούν συνομηλίκους τους, ενώ το 50% των εφήβων έχει υποστεί bullying. Οι ειδικοί ανέδειξαν τη σημασία της προσεκτικής ανάλυσης των δεδομένων για την αποφυγή υπερβολικών ανησυχιών και τόνισαν την ανάγκη για στρατηγικές που επικεντρώνονται στη πρόληψη, κατανοώντας τις βαθύτερες αιτίες της παραβατικότητας, όπως οι κοινωνικές πιέσεις και η ψυχολογική βία.

To Forum ξεκίνησε με τον χαιρετισμό και την ομιλία του Περιφερειάρχη Αττικής κ. Νίκου Χαρδαλιά, που μεταξύ άλλων ανέφερε: «Ευθύνη μας να θωρακίσουμε τα νέα παιδιά, για να κυνηγήσουν το δικό τους αύριο». Ο κ. Χαρδαλιάς τόνισε την ισχυρή βούληση για τη ριζική αναβάθμιση των Μητροπολιτικών Πάρκων της Περιφέρειας (Πάρκο Τρίτση, Πεδίον Άρεως, Αττικό Άλσος), τα οποία μαζί με τη δημιουργία  του εμβληματικού Πρότυπου Μητροπολιτικού Πάρκου «Αέναον»  στον Φαληρικό Όρμο μέχρι το 2028, θα αποτελέσουν ανοικτούς δημόσιους χώρους για αθλητικές και καλλιτεχνικές δράσεις «με ελεύθερη είσοδο για όλους, πλήρως προσβάσιμα, ασφαλή και λειτουργικά», όπως υπογράμμισε. Τέλος, αναφερόμενος σε μία από τις βασικές θεματικές του MAD Forum, που αφορά τον αντίκτυπο των μεγάλων μουσικών γεγονότων στην οικονομία, ο κ. Χαρδαλιάς τόνισε ότι αυτά συνιστούν «μία πολιτιστική και οικονομική επένδυση, η οποία συμβάλλει στη δημιουργία θέσεων εργασίας, στην ενίσχυση του τουρισμού και στην οικονομική ανάπτυξη της Αττικής μας».

 

Το Forum ξεκίνησε με την ενότητα «Mega Music Events: Πολιτισμός, Ψυχαγωγία και Οικονομική Ανάπτυξη» με συντονιστή τον δημοσιογράφο, Δημήτρη Κανελλόπουλο και συμμετέχοντες τους Ανδρέα Πανάγο, CEO της Candy Cane Events, τον Βαγγέλη Μήτση, CEO της more.com, τον Γιάννη Μιράμπιτα, Γενικό Διευθυντή του Release Athens / Fuzz Productions και τον Λεωνίδα Χριστόπουλο, Διευθύνων Σύμβουλο του ΕΚΚΟΜΕΔ-Creative Greece, οι οποίοι έδωσαν την δική τους οπτική στο θέμα των προκλήσεων των συναυλιών και άλλων mega music events, την επιρροή τους στην πολιτιστική επίδραση και την ανάπτυξη της αγοράς και φυσικά τις προβλέψεις τους για τον κλάδο.

Αξίζει να σημειωθεί πως στην ομιλία του ο Βαγγέλης Μήτσης, αναφέρθηκε στον αντίκτυπο των μεγάλων μουσικών εκδηλώσεων στην ελληνική οικονομία, με εκτιμήσεις που προβλέπουν ότι το 2025 ο κλάδος της ζωντανής μουσικής στην Ελλάδα θα υπερβεί τα 100 εκατομμύρια ευρώ σε πωλήσεις εισιτηρίων.  Ο Λεωνίδας Χριστόπουλος με τη σειρά του εξήγησε πως ο μουσικός κλάδος είναι τομέας των οπτικοακουστικών παραγωγών και τόνισε πως στόχος του ΕΚΚΟΜΕΔ είναι η μετατροπή των εγχώριων Φεστιβάλ σε διεθνή, καθώς αυτή η πρωτοβουλία θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της οικονομικής δραστηριότητας και άρα στην αύξηση των εσόδων του κράτους από τον φεστιβαλικό τουρισμό. Ο κος Χριστόπουλος πρόσθεσε επίσης, ότι τα Film Offices, δηλαδή τα περιφερειακά γραφεία για τις οπτικοακουστικές παραγωγές, θα επεκταθούν και στα μουσικά events ώστε να αντιμετωπιστεί η γραφειοκρατία.

Ο «διάλογος» συνεχίστηκε με την θεματική ενότητα Παραβατικότητα και Νέα Μέσα. Στόχος της συγκεκριμένης θεματικής ήταν μία πιο ψύχραιμη προσέγγιση ενός κρίσιμου και επίκαιρου θέματος που απασχολεί συχνά την κοινωνία, χρησιμοποιώντας στατιστικά στοιχεία και πραγματικά δεδομένα, καθώς και στρατηγικές αντιμετώπισης. Η συζήτηση ξεκίνησε με την ομιλία του Γιάννη Πανούση, Ομότιμου Καθηγητή Εγκληματολογίας του ΕΚΠΑ, που συμμετείχε ενεργά στην καταγραφή του φαινομένου. Ο κ. Πανούσης αναφέρθηκε στον «ηθικό πανικό» που προκαλείται μέσω της κάλυψης των τηλεοπτικών σταθμών για τα ζητήματα παραβατικότητας ανηλίκων, ενώ μεταξύ άλλων επισήμανε: «Η εγκληματικότητα των ανηλίκων στην Ελλάδα ανέρχεται σε 5-6%, ενώ στην Ευρώπη κυμαίνεται στο 25%. Παρόλα αυτά, οι τηλεοπτικές περιγραφές παρουσιάζουν τη νέα γενιά ως πιο παραβατική, σε μεγαλύτερα ποσοστά. Τα τηλεοπτικά μέσα και τα video games δεν μπορούν να επηρεάσουν άμεσα, όμως ένα στα πέντε παιδιά μπορεί να μιμηθεί παραβατικές συμπεριφορές», κατά την ομιλία του στο MAD FORUM 2025. Στην ομιλία του, υπογράμμισε ότι το ποσοστό των νέων ηλικίας 18-23 ετών που κρατούνται στα σωφρονιστικά καταστήματα ανέρχεται μόλις στο 0,5% του συνολικού πληθυσμού κρατουμένων.

Την σκυτάλη πήρε ο δημοσιογράφος και συγγραφέας, Άρης Δημοκίδης, εξετάζοντας το φαινόμενο του “cancel culture” το οποίο έχει αποκτήσει μεγάλη διάσταση στην κοινωνία μας, κυρίως μέσω των social media. Το cancel culture συχνά λειτουργεί ως ένα λαϊκό δικαστήριο, όπου άτομα καταδικάζονται δημόσια χωρίς τη διαμεσολάβηση της νομικής διαδικασίας, οδηγώντας σε πραγματικές συνέπειες για τα εμπλεκόμενα πρόσωπα. Σε συζήτηση που ακολούθησε, η Μαίρη Συνατσάκη και ο Φώτης Σεργουλόπουλος, μέσα από προσωπικές εμπειρίες και παραδείγματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό αναφέρθηκαν εκτενώς στο φαινόμενο. Η ανάλυση εστίασε στην ελληνική πραγματικότητα, όπου το cancel culture έχει ενταθεί σε κοινωνικά ευαίσθητα ζητήματα, και στην Gen Z, η οποία το έχει υιοθετήσει ως εργαλείο διαμαρτυρίας μέσω των social media. Ο Άρης Δημοκίδης επεσήμανε τις παγίδες και τους κινδύνους του φαινομένου, ενώ προειδοποίησε για τις αρνητικές συνέπειες που μπορεί να έχει η υπερβολική καταδίκη χωρίς τεκμηρίωση.

Το 4ο session του forum, ανέλυσε τη στρατηγική επιλογής brand ambassadors, τον ρόλο της κοινωνικής ευθύνης, την αποδοτικότητα του influencer marketing, τη διαχείριση κρίσεων, την επίδραση των social media στις εταιρικές συνεργασίες, αλλά και τις προκλήσεις από αμφιλεγόμενες συνεργασίες στην επιχειρηματική στρατηγική.

Το MAD FORUM 2025, ολοκληρώθηκε με την ενότητα «Μουσική και Ψηφιακές Τάσεις», όπου ο Νίκος Στεφανάκης, εκπρόσωπος του ελληνικού τμήματος της IFPI, παρουσίασε μια αναλυτική εικόνα της μουσικής βιομηχανίας στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή. Στην ομιλία του, αναλύθηκαν τα στοιχεία του digital chart, το οποίο καταγράφει τις ακροάσεις μέσω streaming και αποτυπώνει την κυριαρχία των μεγάλων πολυεθνικών δισκογραφικών εταιρειών, όπως οι Sony, Universal και Warner. Παράλληλα, τονίστηκε η αυξανόμενη παρουσία των ανεξάρτητων εταιρειών, οι οποίες σήμερα κατέχουν πάνω από το 51% των streams. Μάλιστα, ο κύριος Στεφανάκης αναφέρθηκε στη ραγδαία αύξηση των streams στην Ελλάδα, επισημαίνοντας πως από το 2018 έως το 2024, τα streams αυξήθηκαν από 270 εκατομμύρια σε πάνω από 8 δισεκατομμύρια, καταδεικνύοντας την επιτυχία των ψηφιακών πλατφορμών. Ωστόσο, επεσήμανε ότι η τεχνητή νοημοσύνη (AI) μπορεί να επηρεάσει την μουσική δημιουργία, δημιουργώντας νέες προκλήσεις για την προστασία της ανθρώπινης δημιουργικότητας.

Ο συντονιστής της ενότητας, Ανδρέας Αλυσανδράτος, συζήτησε με τους συνομιλητές του σχετικά με τη γιγάντωση της online δημιουργίας από τους καλλιτέχνες και της ευκαιρίες που προσφέρει ή όχι σε σχέση με τις δισκογραφικές, αλλά και τον σημαντικό ρόλο του spotify που εξαφάνισε τα τελευταία δύο χρόνια από το year-end chart του το top 5 των albums και έχει μόνο singles και articles. Παράλληλα, επισήμανε ο ίδιος ότι οι music super fans του TikTok ξοδεύουν σε ποσοστό 34%, έναντι του μέσου US καταναλωτή, παραπάνω χρήματα σε merch, κατόπιν 21% σε εισιτήρια συναυλιών και έρχεται 3η η μουσική με 19%.

Κατά τη διάρκεια της ενότητας «Μουσική και Ψηφιακές Τάσεις», προβλήθηκε video interview με την καλλιτέχνιδα Μαρίνα Σπανού στον Δημήτρη Κανελλόπουλο. Η ίδια μίλησε για τη δική της πορεία, η οποία αναδείχθηκε μέσα από τα social media, και κυρίως το YouTube, έχοντας κυκλοφορήσει μέχρι και σήμερα τρία albums και 1 single, ως ανεξάρτητη δημιουργός, χωρίς να ανήκει σε κάποιο label δισκογραφικής.

 

Το MAD FORUM 2025 #Youth #Society #Entertainment_Industry έλαβε χώρα την Τετάρτη 19 Μαρτίου 2025, στην «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής και την υποστήριξη του Diversity Charter Greece, ενώ χορηγοί επικοινωνίας είναι το Mad TV, Mad Radio 106,2, Mad Greekζ, Mad Viral, www.mad.gr και το Παρόν.

 

Note to editors

Ακολουθούν αποσπάσματα από τους Ομιλητές του Συνεδρίου.

 

Ενότητα | Mega Music Events: Πολιτισμός, ψυχαγωγία και οικονομική ανάπτυξη

Βαγγέλης Μήτσης, CEO More.com

«Πλέον η Ελλάδα είναι ένας μουσικός προορισμός, καθώς τα τελευταία χρόνια το έσοδο από μουσικά events έχει επταπλασιαστεί σε σχέση με τη δύσκολη περίοδο μέχρι το 2018. Βλέπουμε ότι οι διεθνείς επισκέπτες στην Ελλάδα είναι 23 φορές περισσότεροι σε σχέση με το 2015-2016, δημιουργώντας ένα τεράστιο opportunity για περαιτέρω επενδύσεις, το οποίο συνδυαστικά με την υπηρεσία του τουρισμού μπορεί να βελτιώσει και να βοηθήσει πολύ την ελληνική οικονομία.  Τα δεδομένα δείχνουν ότι το 2025 ο τζίρος από τα μουσικά event θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 100 εκατ. Ευρώ».

 

Λεωνίδας Χριστόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος, ΕΚΚΟΜΕΔ-Creative Greece

«Οριοθετώντας τι είναι το «ΕΚΚΟΜΕΔ» και τι είναι το “Creative Greece”, είναι το «Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας». Προφανώς είναι ο Κινηματογράφος, η Τηλεόραση, το Animation, το Video Gaming, αλλά είναι και μεγάλα μουσικά φεστιβάλ. Δηλαδή μια συναυλία, είναι ένα μουσικό γεγονός, ωστόσο έχει από πίσω του και οπτικοακουστική τεχνολογία και ζητήματα στα οποία εάν επενδύσεις μπορείς να τα αναπτύξεις και να τα κάνεις ακόμα μεγαλύτερα. Ως «ΕΚΚΟΜΕΔ» λοιπόν υποστηρίζουμε με μια χορηγία ή κάνουμε μια ηθική επιβράβευση με μια αιγίδα… Πρόκειται δηλαδή για ένα χρηματοδοτικό επενδυτικό εργαλείο, όπως είναι στον κινηματογράφο, το οποίο θα στηρίξει τα μεγάλα εγχώρια φεστιβάλ για να γίνουν διεθνή. Είναι ένας ολόκληρος μηχανισμός που θα δώσει κίνητρα, στήριξη, θα φέρει στη χώρα έσοδα, ανθρώπους που θα έρθουν από το εξωτερικό κλπ. Είναι δηλαδή ένα εργαλείο και θέλουμε το 2026 να είναι η χρονιά που θα ξεκινήσει να υλοποιείται για τα μουσικά φεστιβάλ και για τις συναυλίες».

 

Ανδρέας Πανάγος, CEO Candy Cane Events

«Είναι σημαντικό να καταλάβουμε πoιο είναι το potential σαν revenue stream για την Ελλάδα σε ό,τι αφορά τον φεστιβαλικό τουρισμό και τον συναυλιακό τουρισμό, γιατί ο φεστιβαλικός τουρισμός είναι και επαναλαμβανόμενος, δεν έχει σχέση με τον συναυλιακό. Συναυλιακός τουρισμός σημαίνει: «Μου αρέσει ένας καλλιτέχνης, πάω σε έναν καλλιτέχνη». To φεστιβάλ είναι διαφορετικό γιατί πάω στην διοργάνωση και όχι στον καλλιτέχνη. Οπότε είναι σημαντικό να δουλέψουμε πάνω σε αυτό το sustainability και την επανάληψη».

 

Γιάννης Μιράμπιτας, Γενικος Διευθυντής του Release Athens / Fuzz Productions

«Nα ξεκινούν οι συναυλίες αργότερα λόγω ζέστης αλλά αυτό είναι πρόβλημα με τον Δήμο και την ώρα λήξης»

 

Ενότητα | Παραβατικότητα και Νέα Μέσα

Γιάννης Πανούσης, Ομότιμος καθηγητής εγκληματολογίας του ΕΚΠΑ

«Η εγκληματικότητα των ανηλίκων στην Ελλάδα ανέρχεται σε 5-6%, ενώ στην Ευρώπη κυμαίνεται στο 25%. Παρόλα αυτά, οι τηλεοπτικές περιγραφές παρουσιάζουν τη νέα γενιά ως πιο παραβατική, σε μεγαλύτερα ποσοστά. Τα τηλεοπτικά μέσα και τα video games δεν μπορούν να επηρεάσουν άμεσα, όμως ένα στα πέντε παιδιά μπορεί να μιμηθεί παραβατικές συμπεριφορές. Ούτε η μουσική μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες. Για παράδειγμα, παλαιότερα το ρεμπέτικο τραγούδι, το οποίο αποτελούσε ολόκληρη κουλτούρα, δεν παρήγαγε εγκληματικότητα. Ωστόσο, αντίστοιχα πολιτισμικά στοιχεία μπορεί να δημιουργούν αξιακά συστήματα, τα οποία με τη σειρά τους ενδέχεται να αποτελέσουν παράγοντες εγκληματικότητας».

 

Γιώργος Νικολαΐδης, Διευθυντής Ψυχικής Υγείας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού

«Όσο πιο φοβισμένη είναι μια κοινωνία, τόσο περισσότερο θα παράγει βία. Ένας από τους μηχανισμούς που ενισχύουν τη βία και την επιθετικότητα είναι ο φόβος μεταξύ των ανθρώπων. Το να φοβάται ένα παιδί το διπλανό παιδί, το να φοβάται ένας γονιός ότι κάποιο άλλο παιδί θα επιτεθεί στο δικό του.  Αυτός ο φόβος παράγει βία και μας παγιδεύει σε ένα αρνητικό σπιράλ, επενδύουμε σε τεχνολογίες ασφαλείας και επιτήρησης, οι οποίες επιδεινώνουν την κατάσταση. Στη συνέχεια, απαντάμε με ακόμα πιο αυστηρά μέτρα ασφαλείας και επιτήρησης, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα».

 

Θεώνη Κουφονικολάκου, Συνήγορος του Παιδιού

«Δεν υπάρχουν επικίνδυνα παιδιά, υπάρχουν παιδιά σε κίνδυνο»

 

Κώστας Κοσκινάς, Ομότιμος Καθηγητής Κοινωνιολογίας Πάντειο Πανεπιστήμιο

«Όλοι μιλούν για την εξάρτηση από το διαδίκτυο, αλλά στην πραγματικότητα η “εξάρτηση από το διαδίκτυο” δεν υφίσταται. Δεν αναφέρεται σε κανένα ψυχιατρικό εγχειρίδιο και δεν υποστηρίζεται από καμία σοβαρή μελέτη».

 

Ενότητα | Η Gen Z και ο πολιτισμός της ακύρωσης

Μαίρη Συνατσάκη

Υπήρξε στιγμή που αναρωτήθηκα αν εγώ έχω κάνει cancel, αν έχω συμβάλει στην τοξικότητα. Επειδή πραγματικά νιώθω από μέσα μου πως μπορώ να σχολιάσω, δεν μου αρέσει να είμαι αυτός ο άνθρωπος που θα σπείρει διχόνοια. Σίγουρα δεν έχω υπάρξει ακυρωτική, και δεν πιστεύω στην ακυρωτική συμπεριφορά. Μπορώ να την αναφέρω χωρίς να την σχολιάζω με κακεντρέχεια και παράλληλα, να δώσω μια λύση και ένα πάτημα σε αυτόν που βάλλεται και είναι εκτεθειμένος. Αυτό που πιστεύω πάντως είναι όταν συμβεί ένα ατυχές περιστατικό ή μια ατυχής δήλωση, το πιο απλό θα ήταν απλώς κάποιος να ζητήσει συγνώμη.

 

Φώτης Σεργουλόπουλος

Το cancel culture είναι ένας καμουφλαρισμένος φασισμός. Μια κατάσταση που έχει να κάνει με διαπόμπευση, με το να πετάμε πέτρες. «Αυτός το έκανε!» και αμέσως του επιτιθέμεθα. Υπάρχουν άλλοι τρόποι για να βρεις δικαιοσύνη στον κόσμο. Προσωπικά, γεννήθηκα με το cancel. Ως ένα γκέι αγόρι που συνειδητοποίησε από πολύ μικρό ότι είναι γκέι, το cancel ήταν ολόγυρά μου. Μεγαλώνοντας σε μια τέτοια κοινωνία, το άτομο το παίρνει πάνω του και καταλαβαίνει πως θα είναι ακυρωμένο πάντα. Οπότε, σε εμένα υπήρχε πάντα μια ψυχραιμία. Δηλαδή, λειτούργησε πολύ βαθιά μέσα μου και από πολύ νωρίς σαν μηχανισμός επιβίωσης, γιατί έπρεπε να επιβιώσω σε μια τέτοια κοινωνία. Βρήκα μικρούς τρόπους να καταλαβαίνω και να πορεύομαι μέσα σε αυτό το πλαίσιο.

 

Ενότητα | Influencer Marketing, Χτίζοντας Σχέσεις Εμπιστοσύνης

Αγγελική Δούκα, Ιδρύτρια & CEO, Ginger Communications

Μετά το κίνημα #metoo αυτό που είδαμε ήταν ότι τα brands στην Ελλάδα προσπάθησαν πάρα πολύ να ενδυναμώσουν τη γυναίκα. Οπότε ουσιαστικά επηρεάστηκαν μέσα από αυτό και είπαν «ωραία, ας κάνουμε καλύτερο position της γυναίκας μέσα από τα brands».

 

Δέσποινα Καρμίρη, Senior Brand Manager Juices | Coca – Cola HBC

Σε μια πολύ μεταβαλλόμενη αγορά υπάρχει ένα τρόπος να συνδεθούμε ως brand πραγματικά με τους καταναλωτές. Οι ambassadors έχουν έναν πολύ ξεκάθαρο ρόλο να παίξουν και αυτός είναι να μεταδώσουν όλα τα μηνύματα με έναν πολύ φυσικό και αυθεντικό τρόπο που ενδεχομένως μια καμπάνια θα το κάνει, αλλά όχι με τόσο προσιτό και εύκολο τρόπο για τους καταναλωτές. To κύριο μέλημα είναι αυτοί οι άνθρωποι να είναι μέρος και τρόπος να ταξιδεύει το μήνυμα και οι αξίες των μαρκών όσο περισσότερο γίνεται με τον πιο σωστό τρόπο. Πλέον οι άνθρωποι που διαλέγουμε είναι οι πιο αποδεκτοί από το κοινό μας, και όχι οι πιο διάσημοι, οι άνθρωποι που ταυτίζονται με τις αξίες μας, οι άνθρωποι που μπορούν να μεταδώσουν το μήνυμα με ένα δικό τους βίωμα, μια δική τους προσωπική εμπειρία.

 

Στέλλα Ζαπάντη, Group Director – Brand PR & Influence, MSL / Publicis Groupe

«Έχει αλλάξει κατά 143% από το 2021 η επένδυση που κάνουν οι fortune 100 στους Influencers. Και αυτό γιατί γίνεται το brand πιο προσιτό με αυτόν τον τρόπο, είναι στην άκρη του κινητού κάθε αγοραστή»

 

Λίζα Τσαλίκη, Καθηγήτρια στην Κοινωνία της πληροφορίας, Πολιτική και Δημοφιλή Κουλτούρα, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ στο ΕΚΠΑ

«Το θέμα είναι ποιος αποφασίζει τι πρέπει να ειπωθεί, ποιος αποφασίζει ότι κάποιος έκανε λάθος, ότι μια συμπεριφορά ήταν λανθασμένη και γι’ αυτό το λόγο αυτή η συμπεριφορά γίνεται cancel, ακυρώνεται. Αυτό είναι μια συζήτηση που αλλάζει προφανώς, ανάλογα με τη χρονική στιγμή που βρισκόμαστε, όπως πράγματα που κάποτε μπορεί να θεωρούνταν αγενή, σήμερα χαρακτηρίζονται ως κακοποιητικά, μισογυνιστικά, σεξιστικά ή ρατσιστικά».

 

Ενότητα | Μουσική και Ψηφιακές Τάσεις

Eleonora Bianchi, Digital Services & Consumption Director, Universal Music Italia

«Κατά τη διαδικασία που αναπτύσσουμε έναν καλλιτέχνη η μουσική έρχεται πάντα πρώτη. Άρα, η καλλιτεχνική τους πλευρά το ταλέντο και οι δυνατότητες του στην παραγωγή είναι βασικά στοιχεία. Φυσικά, αυτήν τη στιγμή, υπάρχουν περισσότερες δυνατότητες στον τρόπο που δουλεύουμε, έτσι τείνουμε να ευνοούμε καλλιτέχνες που ήδη γνωρίζουν πως να επικοινωνούν τη μουσική τους, τα μηνύματά τους, μέσα από το μέσα κοινωνικής δικτύωσης, γιατί με αυτόν τον τρόπο μπορούν να μεγαλώσουν τη βάση των θαυμαστών τους που θέλουν να είναι στο πλευρό των καλλιτεχνών».

 

Νίκος Στεφανάκης, Chief Operations Officer στην IFPI Greece και τον Grammo

«Όλοι έχουμε συνδέσει στο μυαλό μας τη μουσική με την ανθρώπινη δημιουργία, την καλλιτεχνική πρωτοτυπία και το συναίσθημα. Η επόμενη μεγάλη συζήτηση αφορά την επέλαση της τεχνητής νοημοσύνης στη μουσική δημιουργία. Δυστυχώς όχι μόνο μέσα από διαδικασία πρωτότυπης δημιουργίας, αλλά και μέσα από τη μεγάλης κλίμακας κλοπή ιδεών και συναισθημάτων που θα τα ανακατεύει σε ένα blender και θα καθιστά την ιχνηλάτηση της της πηγής τους αδύνατη. Στην IFPI γνωρίζουμε προς το παρών τι οφείλουμε να πράξουμε  και ψάχνουμε τον καλύτερο τρόπο για να το πετύχουμε. Πώς θα εξελιχθεί όλο αυτό, κανείς δεν ξέρει. Το μόνο που ξέρουμε στην IFPI είναι ότι αγαπάμε τη μουσική και ίσως αυτό είναι μόνο που μετράει».

 

Νίκος Αντωνίου, Music Marketing & Partnership Director

«Το 1% των καλλιτεχνών καταλαμβάνει πάνω από το 90% των streams στις μεγάλες πλατφόρμες. Σήμερα ανεβαίνουν 120.000 καινούργια τραγούδια την ημέρα στο Spotify παγκοσμίως  περίπου 43 εκατομμύρια το χρόνο. Το 2022 o αριθμός αυτός ήταν 93.400».

 

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα www.madforum.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *